Válogatott szorongásaim

Bármi, aminek az átgondolásával 5 percnél többet töltöttem és szeretném megőrizni az utókornak. Elmélkedések hétköznapi témákról, hobbijaimról és persze az élet nagy kérdéseiről, vagyis Réz András után szabadon: Válogatott szorongásaim

Utolsó kommentek

  • TÖRekvő: OK, ok :-) értem, tetszik a hasonlat :-) Most még vagy 2-3 hétig nem nagyon fogok ráérni, de aztán... (2009.12.17. 21:10) Tőzsde vs. Póker
  • viti2: Örülök, hogy segíthettem. A tét nélküli játékot nem javaslom, max pár napig, ugyanis azon túl, hog... (2009.12.15. 22:36) Tőzsde vs. Póker
  • TÖRekvő: Köszönöm a válaszod, sokat segítettél. Egyre valószínűbbnek tartom, hogy komolyabban nekifekszek a... (2009.12.15. 16:22) Tőzsde vs. Póker
  • viti2: Szia! Érdekes a kérdés, mivel ebben a postban pont arra a következtetésre jutok, hogy a legcélrave... (2009.12.13. 23:51) Tőzsde vs. Póker
  • TÖRekvő: Szia! Megmondom őszintén teljesen véletlenül bukkantam rá a blogodra. Arra kerestem a választ, ho... (2009.12.13. 09:59) Tőzsde vs. Póker
  • Utolsó 20

HTML

Nespresso kampány

2009.11.07. 13:35 | viti2 | 2 komment

Nem vagyok egy reklám guru, de a jó ötleteket és a színvonalas kampányokat mindig tudtam értékelni. A Nespresso-t, mint terméket a kezdetektől figyeltem és bár nem vagyok annyira nagy kávés, hogy beruházzak egy ilyen gépbe, de ettől függetlenül nagyon tetszik a termék, a reklámkampánya pedig egyszerűen zseniális. Miért?

Tökéletes a pozícionálás. Vegyük az eredeti Nescafét. Akár egyszerű, hétköznapi üvegben, esetleg egy adagos papírtokos kiszerelésben nézzük, az üzenet ugyanaz: instant kávé a hétköznapokra, semmi extra. A reklámok is ezt sugallják: sokszínűség, emberek a világ minden tájáról, különböző kultúrákból és mind ugyanazt isszák. A Nescafé mindnekinek szól. És a brand már fogalommá vált. Ahogy a Gilette penge rokonértelmű szó a borotvapengével, a Nescafé is az instant kávéval. Elég nehéz kibújni ez alól.

Mi történik? A Nescafé új fogyasztói szegmensbe akar belépni, viszont ebben a kategóriákban már nem menő az instant kávé. Azt akarják sugallni, hogy a Nespresso csak egy szűk, kiválasztott rétegnek szól. Megoldásként létrehoznak egy designos gépet, exklúzív bolthálózatát nagyvárosok elegáns negyedeiben és leszerződtetik a high class életmód élő szimbólumát, George Clooney-t. Megnézve a kampányfilmet (www.nespresso-whatelse.com) el kell ismerni, hogy a Nespresso marketingesei profi munkát végeztek. Ki az akinek ezután az jutna eszébe, hogy ez a papírtokos instant kávé nagy tesója? Senkinek. Ahogy a Toyota a mai napig nem tudja igazi luxusautóként pozícionálni a Lexust véleményem szerint (összehasonlítva mondjuk a Mercedes-Maybach párossal), addig itt ez sikerült: összeáll a kép. George Clooney as himself, John Malkovich a menny kapujában, Robert Rodrigez rendezésében, a szepségkirálynő a pultban vagy akár a zuhanó zongora (mégse egy sablon autós gázolás). Lehetett volna egy noname szereplőgárdával, Uwe Boll (minden idők legrosszabb rendezője Ed Wood-dal holtversenyben) rendezésében is reklámfilmet csinálni... Hasonlítsuk össze a Henkel vagy a Signal "hívjunk valami random dokit, aki meggyőzően érvel a tisztítószer/fogkrém kiemelkedő hatásáról" típusú reklámaival. Más a feeling. Ennek van stílusa.

A bejegyzés trackback címe:

https://valogatottszorongasaim.blog.hu/api/trackback/id/tr621507034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lizzzzzzz 2009.12.04. 10:54:29

Nem hiába kérték fel Rodriguez-t , hogy rendezze meg. ő azért elég elismert a szakmában. igaz ez az első reklámfilmje , de remélem többször alkalmazzák majd.

betonacel 2009.12.04. 11:25:23

@lizzzzzzz: Szerintem Azért az is fontos hogy kik játszanak benne! Szerintem nagyon jól sikerült kiválogatni a szereplőket! És ismeretlen arcokkal fele ennyire se lenne jó.
süti beállítások módosítása